donderdag 8 november 2012

Gepofte aardappels met yomaknosa

Vandaag had ik weer eens weinig tijd om te koken. Mijn vriezer is inmiddels aan de lege kant dus daar viel niets te halen. Binnenkort moet ik echt weer eens noodhappen gaan koken en invriezen. Handig voor die dagen waarop ik me echt niet lekker voel of te moe ben of voor dagen zoals vandaag waar ik gewoon gebrek aan tijd heb.
Maar goed, er moest natuurlijk wel gegeten worden en daarom heb ik voor een andere snelle hap gekozen.
Gebakken biefstuk, sugarsnaps en gepofte aardappels. Die biefstuk en de sugarsnaps spreken voor zich natuurlijk. Allebei snel klaar en lekker.
De pofaardappels maak ik in de magnetron en daar eten we dan yomaknosa oftewel yoghurtmayonaiseknoflooksaus bij.

Voor 2 personen heb ik het volgende gebruikt:

ongeveer 1 pond aardappels (neem aardappels die dezelfde grootte hebben)

saus:
2 delen yoghurt (ik gebruikte 3 eetlepels)
1 deel mayonaise (ik gebruikte 1,5 eetlepel)
1 teentje knoflook
bieslook
peterselie
peper

Was de aardappels onder de kraan maar laat ze ongeschild. Prik ze dan met een vork een paar keer flink in.
Leg ze op een bord, bedek dat met een magnetrondeksel, en verwarm ze 10 minuten op vol vermogen in de magnetron. (Dit heb ik vanmorgen al gedaan, kan echt uren vantevoren gebeuren.) Verwarm ze voor het eten nog eens 10 minuten op vol vermogen in de magnetron.
Hak de bieslook en peterselie heel fijn. Doe in een klein schaaltje en voeg daar de rest van ingrediƫnten voor de saus aan toe. (Ook dat heb ik vanmorgen gedaan omdat de smaken dan lekker kunnen intrekken.)

Deze keer geen foto. Het was al op voordat ik eraan dacht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten