dinsdag 9 april 2013

Glutenvrije kaassoufflé´s



T. heeft al bijna 30 jaar coeliakie en hij volgt dus al even lang het glutenvrije dieet. Veel dingen die in de laatste 30 jaar nieuw in de winkels kwamen en die niet glutenvrij zijn heft hij dus nooit geproefd.
Dat is voor mij wel makkelijk want als ik dan de glutenvrije variant ga maken heeft hij geen vergelijkingsmateriaal en dat scheelt vaak in het beoordelen van de smaak. Waar ik iets nog wel eens vind tegenvallen, vindt T. datzelfde ding zalig. Deze kaassoufflé´s vinden we echter allebei lekker. ik vind ze zelfs beter dan de originele die je in een cafetaria koopt.
En dan zijn ze nog eens heel simpel om te maken ook!
Voor 2 personen heb ik het volgende gebruikt:


(extra) belegen kaas
2 eetlepels maizena
1-2 eetlepels water
glutenvrij paneermeel (ik gebruikte beschuitpaneermeel)

Haal de korst van de kaas en snijd hem in 4 dikke plakken.  (Meestal snijd ik ze 6-7 mm, zoiets.)
Doe de maizena in een diep bord, doe er het water bij en roer het tot een dik papje. Doe het paneermeel ook in een diep bord. Haal elke plak kaas door het maizenapapje en daarna door het paneermeel. Zorg dat elke kant goed bedekt is. Bak de gepaneerde plakken in wat boter aan twee kanten mooi lichtbruin.

Lekker bij frites of gebakken aardappels.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit!
    Die ga ik binnenkort ook eens maken. (In de hoop dat mijn meisjes het ook eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het afgelopen zondag gemaakt maar ging niet helemaal zoals het moest. Ik denk zelf dat ik teveel boter heb gebruikt of op te hoog vuur aan de slag ben gegaan, maar ondanks dat er 4 van de 8 uit elkaar vielen waren ze toch heerlijk en moest ik ze maar vaker maken en lekker dooroefenen. Dus bedankt voor het recept en je lekker blog :-)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen