dinsdag 17 november 2015

Kip Stroganoff met gerookte paprika op glutenvrije pasta




Vandaag heb ik een recept gemaakt van Gordon Ramsay. Dat zag ik van de week ineens langskomen op YouTube en het leek me erg lekker en simpel om te maken. En aangezien ik vandaag niet veel tijd en energie had om te koken heb ik dat daarom maar meteen gemaakt. T. en ik vonden het heerlijk, dat rokerige van het paprikapoeder maakt het gerecht echt af, en het is dus zeker voor herhaling vatbaar.

Voor 2 personen heb ik het volgende gebruikt:

300 gram kippendijvlees
2 theelepels gerookt paprikapoeder
zwarte peper
olie (ik heb zonnebloemolie gebruikt)
1 flinke ui
1 groene paprika
3 teentjes knoflook
100 ml witte wijn (is optioneel, je kunt ook extra bouillon gebruiken)
250 ml kippenbouillon
1 klein bakje zure room
zwarte peper
150 gram sugarsnaps
200 gram champignons
peterselie

Snijd het kippenvlees in reepjes. Strooi er het paprikapoeder en de peper over en roer goed door totdat alles evenwichtig verdeeld is. Laat het een tijdje staan.
Pel de ui en de teentjes knoflook. Snijd de ui in reepjes en hak de knoflook fijn. maak de paprika schoon en snijd in reepjes. Maak de sugarsnaps schoon. Veeg de champignons schoon met een stukje keukenpapier en snijd ze dan in vieren. Hak de peterselie fijn.
Laat een pan met wat olie erin goed heet worden en bak de reepjes kip onder voortdurend omscheppen op hoog vuur in een paar minuten mooi bruin. Schep de kip uit de pan in een schaaltje of iets dergelijks. Voeg eventueel wat olie toe aan de pan en roerbak de uien en paprika een paar minuten. Voeg de champignons en knoflook toe en bak deze even mee. Blus af met de wijn en voeg vervolgens de bouillon toe en de zure room. Breng het geheel aan de kook en voeg de sugarsnaps toe. Ik doe dat eerder dan Gordon Ramsay want ik wil dat de sugarsnaps beetgaar worden en daar hebben ze toch echt wel heel even voor nodig. Maar zo sla je twee vliegen in een klap, de saus kookt iets in en de sugarsnaps worden precies goed zo. Op het laatst voeg je de kip weer toe en de gehakte peterselie en warm je het geheel nog even door.
Wij aten het op glutenvrije fusilli die ik ondertussen gekookt had.

Onderstaand het filmpje zoals Gordon Ramsay het maakt:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten