maandag 8 februari 2016

Glutenvrije pasta met tuinboontjes en ham



Vandaag maar weer eens gekozen voor een gemakkelijk gerecht. Normaal gesproken maak ik dit met diepvriestuinbonen die ik kook en dan pel maar vandaag heb ik een potje tuinbonen genomen. Die zijn al supergaar en zacht dus daar hoeft dan verder niets meer mee te gebeuren. Makkelijk dus en dat geldt ook voor de hamblokjes, die heb ik vandaag ook kant en klaar gekocht in plaats van een dikke plak ham zelf in blokjes te snijden. Maar toch fijn zelf gekookt ondanks mijn lage energieniveau van dit moment en het was lekker dus ik ben niet ontevreden.

Goed voor T. en mij samen heb ik het volgende gebruikt:

150 gram gekookte ham in blokjes
3/4 rode paprika (een hele mag ook hè, maar ik had nu eenmaal nog maar 3/4 liggen)
1 stengel bleekselderij
4 (niet te grote) tomaten
1 ui
2 teentjes knoflook
1 klein potje tuinbonen
6 blokjes diepvriesspinazie
peper
basilicum
oregano
tijm
1/2 takje rozemarijn
1 eetlepel roomkaas
1 kopje water (maar je zou ook witte wijn of bouillon kunnen gebruiken)
evt. wat maizena
150 gram glutenvrije pasta (ik gebruikte fusilli van Sam Mills)

Pel en snipper de ui. Laat de tuinbonen uitlekken. Snijd de paprika en bleekselderij in kleine blokjes en de tomaten in achten.
Fruit de ui, paprika en bleekselderij in wat olijfolie. Pers na een paar minuten de knoflook boven de pan fijn en voeg de hamblokjes en de tomaten toe. Laat het geheel even doorbakken en maal er peper naar smaak over. Doe de tuinbonen, de spinazieblokjes, rozemarijn en de roomkaas in de pan en giet het vocht erbij. Doe nu de oregano en tijm erbij, roer alles goed door en laat het even pruttelen. Bind het zo nodig met wat aangemaakte maizena. Voeg op het laatst de basilicum toe. Kook ondertussen de pasta en giet deze af zodra het gaar is. Doe de pasta bij de saus en roer het nog een laatste keer om,
Het wordt natuurlijk extra lekker met wat vers geraspte Parmezaanse kaas erover.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten