zaterdag 3 maart 2012

Product: Visbakmeel van Smedes




Laatst heb ik op het Coeliakieforum gezien dat er glutenvrij visbakmeel op de markt is gebracht door Smedes. Tot nu toe heb ik altijd zelf een beslagje gemaakt voor de glutenvrije lekkerbekjes maar een nieuw product moet ik toch altijd even uitproberen.
Dus van de week even bij de visboer binnengestapt en gevraagd of hij het spul kon leveren. Staat het daar gewoon bij hem op de toonbank zeg. Dat had ik dus echt niet verwacht. Vijfenhalve Euro neergeteld en het mee naar huis genomen. Het visbakmeel zit in een plastic strooibus en er zit 500 gram in een verpakking.
Vandaag heb ik het spul uitgeprobeerd. Pangasiusfilets gekocht bij Appie in de bonus (sorry visboer) en beslag gemaakt volgens de aanwijzingen op de bus visbakmeel.
Het is heel simpel. Je voegt visbakmeel en water bij elkaar in een verhouding van 1:1, je klopt het wat op en klaar is je beslag.
Ik heb voor 4 pangasiusfilets in totaal 120 gram meel en 120 gram water gebruikt. Het beslag leek wat dik maar het gleed mooi van de lepel en dat moest volgens de aanwijzingen.
De filets had ik een keer doormidden gesneden en zelf gekruid met peper en paprikapoeder en die stukken vis heb ik in het beslag gelegd en goed gezorgd dat ze aan alle kanten met het beslag bedekt waren.
In een anti-aanbakkoekenpan heb ik een flinke laag (van echt wel een paar centimeters) olie verwarmd en toen de olie op temperatuur was heb ik er de stukken vis in porties in gebakken. Even laten uitlekken op wat keukenpapier en smullen maar.

Want het was lekker. Echt lekker. De korst was heerlijk krokant, beter dan bij mijn eigen beslagjes, en de vis was heerlijk sappig gebleven. Gewoon een lekkerbekje en je proefde helemaal niet dat het glutenvrij was.
De aanwijzingen op de verpakking waren ook duidelijk en het was allemaal zeer gemakkelijk om te maken. Een blijvertje dus dit product. Binnenkort ga ik kibbeling maken...

O, voor de volledigheid volgen hier nog even de ingrediƫnten:
boekweit, aardappelzetmeel, rijstebloem, zout, rijsmiddel, natriumcarbonaat, dextrose, antiklontermiddel E551









1 opmerking: