woensdag 28 augustus 2013

Spaanse kip met citroen en dragon





Vandaag geen recept maar alleen een link naar een gerecht dat ik vandaag gemaakt heb. Pollo al limón y estragón, oftewel kip met citroen en dragon van de site Bijzonder Spaans
Ik heb een heleboel foodblogs bij mijn favorieten staan en elke dag lees ik er een paar door. Vanmorgen was Bijzonder Spaans weer aan de beurt en ik besloot om daar vandaag iets van te gaan koken. Iets met kip moest het worden. Dit recept sprong er voor mij meteen uit en het was ook superlekker. 
Ik heb er eigenlijk bijna niks aan veranderd. Het enige dat ik nog extra gedaan heb is een paar teentjes knoflook uitgeperst door het mengsel van warme boter, dragon, mosterd en citroensap. O, en ik heb en gedeelte van de boter vervangen door zonnebloemolie in verband met mijn cholesterol. Dat heb ik nu eindelijk weer een beetje op een normaal niveau en dat wil ik graag zo houden. 
Dit kipgerecht ga ik zeker nog eens klaarmaken, het was heel erg lekker. Ook man en zoon waren enthousiast, de kip is helemaal opgegaan..

De foto is niet geweldig gelukt, maar de kip was dat gelukkig wel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten