zaterdag 28 maart 2009

Aardappelpuree anders

We hebben een drukke week achter de rug. Dat is op zich niet zo erg maar dat houdt wel in dat er van uitgebreid koken niets terecht komt. Daarnaast voel ik me nog steeds niet helemaal 100 % en dat helpt natuurlijk ook niet echt mee. Afgelopen woensdag had ik zin in vis. En op de site van het Ministerie stond een recept van Kabeljauw met saffraan dat me wel lekker leek dus dat heb ik toen gemaakt. Het was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Ik had in plaats van kabeljauw pangafilet gebruikt en ik heb het iets korter in de oven gehad. Het Ministerie at er een tortilla bij maar mijn cholesterol schiet volgens mij al omhoog als ik daar alleen maar aan denk. Ik moet daar nu eenmaal op letten en daarom heb ik er aardappelpuree bij gemaakt. Nu ben ik nooit een grote fan geweest van aardappelpuree, als kind al vond ik het eigenlijk maar een flauwe hap. Daarom maak ik aardappelpuree met wat erdoor om het iets meer smaak te geven.
Voor 2 personen heb je nodig:

500 gram aardappels
peper
1 eetlepel olijfolie
beetje warme melk
4-5 gedroogde tomaten
2-3 bosuitjes

Aardappels schillen, in stukken snijden en gaar koken. Intussen gedroogde tomaten wellen en uitspoelen volgens gebruiksaanwijzing of tomaten op olie laten uitlekken. Daarna fijn snijden. Bosuien in smalle ringetjes snijden. Aardappels afgieten, droog stomen en fijn stampen. De olie bij de aardappelpuree doen en erdoor roeren. Losgeklopt ei en fijngesneden tomaten en bosuien erdoor roeren. Op smaak brengen met peper.

Bij het visgerecht zaten al tomaten en daarom heb ik er woensdag de gedroogde tomaatjes niet ingedaan. Dat is ook lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten