woensdag 4 maart 2009

Pasta met gehaktballetjes in tomaten/rodewijnsaus





Gisteren had ik weinig tijd om te koken. Ik had een doktersafspraak in het ziekenhuis en dat liep ontzettend uit. Ik was helemaal gaar toen we thuiskwamen. 's Avonds moesten we naar de verjaardag van mijn schoonzusje en daarom was het wel gewenst dat we op een beetje een normaal tijdstip konden eten. Daarom koos ik voor een maaltijd met pasta, dat is altijd gemakkelijk en snel klaar.
Dit keer heb ik er kleine gehaktballetjes in een tomaten/rodewijnsaus bij gemaakt. Met een groene salade erbij is het een prima maaltijd.

Voor 4 personen heb je het volgende nodig:

4 tot 5 ons rundergehakt, dat je even aanmaakt naar eigen smaak. Ik heb er gisteren wat peper, tijm, rozemarijn en oregano doorgedaan met een ei en wat (glutenvrij) paneermeel. Dat heb ik even doorgekneed en toen heb ik er kleine balletjes (ongeveer ter grootte van een walnoot) van gedraaid.
1 zoete puntpaprika
1 flinke ui
knoflook naar smaak
500 ml gezeefde tomaten
1 vol glas rode wijn
peper
(verse) basilicum

Pel de ui en de knoflook. Snijd de ui en de paprika in ringen, ik verwijder dan na het snijden uit de bovenste ringen van de paprika het zaad. Bak de balletjes rondom bruin in wat olie. Voeg dan de ui en de paprika toe en laat dit even meebakken. Maal er wat peper over en giet er nu de gezeefde tomaten bij en de rode wijn. Roer het goed door en laat nog even pruttelen. Eventueel wat water (of nog wat wijn) erbij doen. Meestal strooi ik er vlak voor het opdienen nog wat verse basilicum overheen maar die had ik nu niet en toen heb ik er maar wat gedroogde doorheen geroerd.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Dat ziet er goed uit zeg! Snelle recepten zijn ook bij mij altijd welkom.

    Heb je misschien zin om deze maand weer mee te doen met het foodlog-event? Deze maand zijn wij de gastvrouwen van dit evenement, het thema is bekend gemaakt op onze weblog. Het zou erg leuk zijn als je mee deed!

    Groet,
    Femke en Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi,

    ik heb vanavond dit recept uit geprobeerd was erg lekker.
    is zeker herhaling vatbaar om nog eens klaar te maken.

    groet,

    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen