zaterdag 21 februari 2009

Kip met okra



Donderdag ben ik na het zwemmen met ML naar de toko geweest. We hadden allebei weer van alles nodig natuurlijk. Een van de dingen die ik heb gekocht was een zakje met verse okra. Okra vind ik vooral lekker gecombineerd met tomaten en donderdag heb ik daar dus de kip mee klaargemaakt.

Voor ons 2-en heb ik gebruikt:
2 biologische kippenbouten
peper
2 theelepels sambal oelek
1 flinke ui
2 tenen knoflook
1/2 liter kippenbouillon
375 gram okra
2 tomaten
een paar eetlepels tomatenpuree

Pel en snipper de ui. Pel de knoflookteentjes. Snijd de steeltjes van de okra en snijd de okra in twee of drie stukken. Snijd de tomaten elk in 8 stukken.
Bestrooi de kippenbouten met vers gemalen peper en bak in wat olie rondom bruin en voeg de ui en de knoflook (uit de knijper) toe. Doe vervolgens de sambal erbij en laat even kort meebakken.
Giet er nu ongeveer een halve liter bouillon bij en laat de kippenbouten ca. 30 minuten met het deksel op de pan zachtjes koken.
Voeg nu de okra, de tomaat en de tomatenpuree toe en eventueel nog wat water en laat dit nog eens 15 minuten op een laag vuur koken.
Door het vocht uit de okra wordt de saus gebonden, mocht het nog wat te dun zijn bind het dan met een papje van aardappelzetmeel of maizena.
Wij hebben het met gekookte rijst gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten