vrijdag 4 maart 2011

Keukenverbouwing




Eindelijk is het dan zover. Onze keuken wordt verbouwd. Het gebeurt helemaal volgens onze wensen en het eindresultaat wordt naar ons idee heel erg mooi. Maar voor het zover is moet er heel veel gebeuren. Na wat voorbereidingen is afgelopen woensdag eerst alles gesloopt: de keuken eruit, het plafond afgestoken, de wandtegels zijn weggehakt, sleuven voor leidingwerk zijn gefreesd en het waaibomenhouten wandje tussen keuken en huiskamer is afgebroken. Een dag vol herrie maar gelukkigt niet veel stof. Het stofwandje in de kamer heeft goed dienst gedaan. Dat sloopwerk ging lekker vlot maar nu duurt het nog dik twee weken voordat het klaar is. In totaal ben ik twintig dagen mijn keuken kwijt en dan heb ik weliswaar nieuwe kasten en nieuwe inbouwapparatuur maar de werkbladen worden dan pas ingemeten (ja, ik strooi met vaktermen of het niets is) en het duurt dan wederom drie weken voordat die geleverd worden. In de tussentijd krijg ik een noodblad zodat ik toch vooruit kan.
We eten nu maaltijden die ik eerder heb klaargemaakt en heb ingevroren (lang leve de magnetron) maar we hebben gelukkig ook verschillende uitnodigingen om bij familie en vrienden te komen eten.
De komende tijd zal ik wat recepten plaatsen van gerechten die ik in de afgelopen periode heb gemaakt maar hier nog niet heb neergezet. Kan ik dat mooi inhalen.



2 opmerkingen:

  1. Wat een zooi zeg, maar het moet eerst slechter worden voor het beter wordt ;-)Ben erg benieuwd naar je recepten, maak je er ook weer foto's van. Ik kan nog steeds geen goede toko vinden die de loempia vallen verkoopt die jij hebt gebruikt.
    Succes met de verbouwing en je recepten.
    Groetjes Gerda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoelde loempia vellen.

    BeantwoordenVerwijderen