zondag 1 mei 2011

Griekse gehaktrolletjes in tomatensaus





Deze week heb ik dus samen met mijn dochter de keuken gepoetst en de kastjes ingeruimd en zoals ik al schreef was dat veel werk. Op dit moment is mijn conditie ook nog eens niet om over naar huis te schrijven en dat betekende dat ik echt supermoe was. We moesten nog wel eten en daarom hebben mijn dochter en ik samen dit eenvoudige gerecht gemaakt. Het is heel simpel om te maken maar wel erg lekker. Griekse gehaktrolletjes in een tomatensaus en erbij aten we een eenvoudige bonensalade. Die zal ik straks beschrijven maar eerst de gehaktrolletjes.

Voor 4 personen heb je het volgende nodig:

500 gram lams- of rundergehakt
1 ei
1 kleine ui, fijngesnipperd
1-2 teentjes knoflook uit de knijper
peper
oregano
komijn
wat gv paneermeel of gv broodkruim
maizena of gv meel
pakje gezeefde tomaten (500 ml, je kunt ook tomatensaus gebruiken oid)
olijfolie om in te bakken

Meng het gehakt met het paneermeel/broodkruim, het ei, de ui, de knoflook en de kruiden, maak er kleine worstjes van.  Haal die door de maizena/bloem en bak ze rondom bruin in de olijfolie.
Doe de gezeefde tomaten of tomatensaus bij het gehakt in de pan en laat het 15-20 minuten op een laag pitje doorpruttelen tot het gehakt gaar is.

Wij eten er meestal rijst bij maar ook met pasta smaakt het goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten