maandag 28 juni 2010

Ananas van de barbecue met ijs en slagroom




Volgens mijn kinderen hoort er na elke warme maaltijd een toetje op tafel te komen. Mijn dochter was vroeger geen makkelijke eter maar hoewel ze naar haar zeggen vaak helemaal vol zat na het eten kon er altijd nog wel een toetje in haar speciale "toetjesmaag".
Een bijzonder favoriet toetje is toch wel ijs. Dat vinden we allemaal lekker en T. en dochterlief willen daar dan ook nog eens enorme bergen slagroom op. Mijn zoon is iets bescheidener met de slagroom maar zeker niet met het ijs. Gisteren na de barbecue moest er dus ook nog toe worden gegeten en T. had daartoe een grote bak Hertog ijs gekocht. Ik had echter al een verse ananas in huis gehaald met de bedoeling om die op de barbecue te leggen. Een en een werden bij elkaar opgeteld en het werd dus een gigatoet. Erg lekker en heel gemakkelijk om te maken.
Wat heb je nodig?

1 verse ananas
bruine basterdsuiker
1 bak (Hertog rood fruit)ijs
geklopte slagroom

Snijd de ananas in de lengte doormidden en dan de helften nog eens doormidden. De kuif heb ik er afgehaald maar die kan er ook aan blijven zitten. Snijd de harde kernen weg. Bestrooi de snijvlakken met een klein beetje bruine basterdsuiker. Leg dan de ananasstukken met de schilkanten naar onder op de inmiddels al niet meer zo hete barbecue en laat ze in ongeveer een kwartiertje warm worden zodat de suiker mooi smelt. Haal ze van het rooster en snijd het vruchtvlees met een scherp mes uit de schil. Leg het vruchtvlees op borden en schep er ijs en slagroom bij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten