dinsdag 23 maart 2010

Glutenvrije tagliatelle met zalm en Italiaanse wokgroenten





Vandaag hebben we heel veel gedaan. T. heeft eindelijk onze glazen planken voor boven het computerbureau opgehangen. Terwijl hij aan het meten en boren was ben ik naar de supermarkt geweest om het een en ander na te kijken voor Livaad Online. Ik verbaas me er toch elke keer weer over dat ik daar gerust twee uur bezig kan zijn met mijn pen en schrijfblok, terwijl ik allerlei producten uit de schappen aan het halen ben (en ook weer terugzet natuurlijk) zonder dat er iemand iets van zegt. Ik ben wel eens aangesproken door bezoekers met de vraag wat ik aan het doen was maar door het personeel nog nooit. Maar goed, toen ik thuiskwam heb ik T. geholpen met het ophangen van de planken en daar zijn we nog een tijd mee bezig geweest. Gelukkig had ik een makkelijke maaltijd uitgekozen. Glutenvrije tagliatelle van Semper met daarbij een saus van roze zalm uit blik en een zak verse Italiaanse wokgroenten die ik gisteren bij Lidl had gekocht. Makkelijk om te maken en toch erg lekker gegeten. Voor ons tweeën heb ik het volgende gebruikt:

1 groot blik (418 gram) roze zalm
1 zakje van 400 gram Italiaanse wokgroenten
een paar teentjes knoflook uit de knijper
1 klein bekertje zure room (dat had ik nog in huis, je kunt ook een el-cheapo roomkaasje gebruiken)
1 glas witte wijn
peper
basilicum
150-200 gram tagliatelle of andere pasta

Fruit de groenten in wat olijfolie en doe er na een paar minuten de knoflook bij. Als de groenten zacht beginnen te worden dan de wijn en de zure room toevoegen. Maal er rijkelijk peper overheen en laat even zachtjes pruttelen. Maak de zalm even schoon, ik haal altijd het vel en de graten enzo weg. Verdeel de zalm dan in stukken en doe die in de saus. Roer even door en draai dan de pit uit. Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en doe dan de tagliatelle door de saus. Als ik dit voor meer personen zou maken dan kook ik alleen voor T. glutenvrije pasta. Dan hou ik de saus en de pasta voor iedereen apart. Als we samen eten dan eet ik meestal ook glutenvrije pasta en dan kan er duss 'gehusseld' worden. Schaaf er op de borden wat verse Parmezaanse kaas over en  serveer er wat groene olijven bij.
Na het eten hebben we trouwens de planken gevuld, het is erg mooi geworden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten